Železniční křižovatka - územní plán

Moderované fórum pro věcně související témata k SVJ a celkově provozu Herlíkovické 1021.

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Petr Váňa » 09 led 2018 13:27

Bohužel až uvidíme studii, tak už bude jednoznačně pozdě na reakci k tomuto územnímu řízení. Takže tento postup, dělat si rezervu v územním plánu, když studie ještě neexistuje, může a nemusí být účelový.

A ač se snažím podávat především objektivní informace, tak je zjevné že novou trať chtějí stavět pro to, aby na ní mohli dopravu provozovat(umožnit). Tedy zvýšení dopravní zátěže podle mě je logickým soudem a logickou obavou z této změny. Ano tu by mohla vyvrátit, nebo potvrdit ta studie, ale jsme opět na začátku, že v této chvíli neměla být realizována ta změna územního plánu. A pokud nelze nyní zjistit stav věci budoucí, nelze se divit obavám vlastníků dotčených pozemků / postiženým občanům. Já bych to rozhodně tedy nebagatelizoval.
Petr Váňa
 
Příspěvky: 481
Registrován: 06 čer 2008 15:56
Bydliště: DII - 1021/10

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Ruslan Skopal » 09 led 2018 14:33

Dobrý den,
jsem jeden z vlastníků nemovitosti, rád bych se zeptal jak můžeme pomoct k tomu, aby ta železnice u našich bytů nebyla?
Ruslan Skopal
 
Příspěvky: 1
Registrován: 09 led 2018 01:23

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Fran » 09 led 2018 18:45

Dobrý den,

osobně mi nejvíce vadí, že nám jde čára přes parkovací stání a náš dům. Myslím, že nějak reagovat musíme. Z informací, které jsem si k rezervě našel na webu jsem nabyl dojmu, že územní rezerva je sice teprve předkrokem před dalšími změnami, nicméně již v této situaci je vhodné reagovat, resp. v tuto chvíli je ještě prostor pro změnu.

Máme jako SVJ možnost kontaktovat právníka, který by nám do věci vrhl více světla, popř. by již vznesl za SVJ námitky proti uvedeným změnám?

František Futera
Fran
 
Příspěvky: 2
Registrován: 11 dub 2017 16:10

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Pavla » 09 led 2018 21:17

Dobrý den,
nevím kde p.Černy bydlí ale moje trvala adresa je Herlíkovická 24 a tento byt jsem si pořídil před 10ti léty
také z důvodu malého železničního provozu.
Touto stavební záborou vznikne jednoznačně něco co způsobi, že provoz na této trati bude několikanásobně
vyšší.
To tedy rozhodně v mém zájmu a troufám si tvrdit ani v zájmu většiny bydlících občanů Kbel v ulici Herlíkovická.

Je z podivem že MČ Kbely tak potichu se vším souhlasí.

Miloslav Gregora
Pavla
 
Příspěvky: 5
Registrován: 05 pro 2016 09:37

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Petr Váňa » 10 led 2018 07:47

Dobrý den,

SVJ není správným subjektem, který by námitky/připomínky proti územnímu plánu měl podávat. Takové subjekty jsou vymezeny ve stavebním zákoně a SVJ se mezi ně podle všeho počítat nedá. Ano, připomínky může podávat "každý", nicméně je velmi diskutabilní, zda touto osobou může být i SVJ, jehož účel je jasně vymezen zákonem a týká se pouze správy budovy. V daném případě jsou bezesporu příslušnými k podání námitek/připomínek vlastníci nemovitostí, tj. jednotliví členové SVJ - ostatně každý je povinen dbát svých práv a jejich výkon nelze v daném případě přenášet na SVJ. V rámci výboru jsme učinili maximálně možné, abychom členy informovali o dané věci. Sami za sebe budou členové výboru pravděpodobně taktéž podávat námitky, a lze tak jen doporučit, aby tak učinili i další členové - čím více podnětů úřad dostane, tím lépe.

Petr Váňa
Petr Váňa
 
Příspěvky: 481
Registrován: 06 čer 2008 15:56
Bydliště: DII - 1021/10

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod vladislav.cerny » 10 led 2018 09:03

Pro pana Gregora - pan Černý bydlí Herlíkovická 16.
V.Černý
vladislav.cerny
 
Příspěvky: 107
Registrován: 23 črc 2008 16:09
Bydliště: Herlíkovická 16

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Monika Gábrišová » 11 led 2018 13:36

Dobrý den,

děkuji výboru za danou informaci. Myslím si, že každý má svým způsobem pravdu, a důvodem je to, že nejsou přesné, odborně hodnotné, informace. Není pořádně z čeho vycházet. Ale kdy tedy případně reagovat na dané aktivity, aby pak už nebylo pozdě? Může mi někdo přesně odborně odpovědět? Jak dalece je daný územní plán zavazující?

Pokud budete vznášet námitku, existuje něco, co by mělo oporu v zákoně? Můžete mi prosím poradit?

Děkuji.
Monika Gábrišová
 
Příspěvky: 17
Registrován: 14 črc 2009 11:22

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod EliskaSh » 12 led 2018 15:11

Monika Gábrišová píše:Dobrý den,

děkuji výboru za danou informaci. Myslím si, že každý má svým způsobem pravdu, a důvodem je to, že nejsou přesné, odborně hodnotné, informace. Není pořádně z čeho vycházet. Ale kdy tedy případně reagovat na dané aktivity, aby pak už nebylo pozdě? Může mi někdo přesně odborně odpovědět? Jak dalece je daný územní plán zavazující?

Pokud budete vznášet námitku, existuje něco, co by mělo oporu v zákoně? Můžete mi prosím poradit?

Děkuji.


Dobrý den,
já si dovolím ocitovat třetí odstavec ze zadání změny ÚP, kde je vlastně vše řečeno a který zní:
"Důvodem pro jejich pořizování je potřeba uvedení ÚP SÚ HMP do souladu s nadřazenou dokumentací (Politikou územního rozvoje ČR a Zásadami územního rozvoje hl. m. Prahy), dále pak kontinuální aktualizace Územního plánu sídelního útvaru hl. m. Prahy (dále jen „ÚP SÚ HMP“) v souladu s potřebami hl. m. Prahy a jeho městských částí a dále umožnění splnění záměrů investorů, odpovídajících koncepci rozvoje hl. m. Prahy."

Z toho vyplývá, že řešený koridor územní rezervy kolejového spojení Praha - Brandýs v ZÚR HMP už jasně definován je a je platný, což ale asi většina z vlastníků neví. ZÚR je skutečně dokument nadřazený a uzemní plán ho musí respektovat a případně zpřesňovat. Když jsem oba dokumenty porovnala, koridor je skutečně přímo překopírovaný. Bohužel jsem neměla ještě čas si prostudovat odůvodnění návrhu této železniční odbočky, které je pro nás zajímavé a podstatné. Tam by se podle mého názoru daly hledat případné protiargumenty.

A co se týká závaznosti ÚP, ta je definována ve Stavebním zákoně 183/2006, který byl teď k 1.1.2018 novelizován. Zjednodušeně řečeno je to dokument, který je závazný pro každého stavebníka a stanovuje základní koncepci výstavby a rozvoje obce a ochrany stávajích kvalit. Veškeré projektované záměry musí být v jeho souladu (od například rekreační chatky po výrobní haly).

A když už jsem se rozepsala, dovolím si tu zmínit svůj názor, kterým se snad nikoho nedotknu. Já o záměru železniční odbočky (skutečně ne KŘIŽOVATKY) vím už od prvního konceptu nového Metropolitního plánu HMP a vlastně ji vítám. Jak psal pan Černý, okolností, návazností a podmínek, za kterých by tato odbočka mohla vzniknout, je tolik a jsou tak zásadní (vše viz příspěvky pana Černého, který zjevně kolejové dopravě rozumí a za jeho příspěvky mu děkuju), že případná realizace je otázka velmi daleké a nejisté budoucnosti. V současné chvíli by to pro nás vlastně znamenalo jistou "ochranu", protože touto změnou by se řešené území "zakonzervovalo" a bylo by nezastavitelné pro cokoli jiného než pro zmíněnou trať. Co se týká části navrhovaného koridoru na "naší" straně stávající trati, i dnes je přes naše pozemky a domy definované ochranné pásmo trati, takže se nic nového v navrhované změně územního plánu nemění. Trať, která tu je, se přeci nikam posouvat nebude.

A na závěr obecně ke vzniku a zkapacitnění železniční dopravy ve Kbelích - já bych za to byla ráda, protože si myslím, že by se naše žití ve Kbelích pomocí lepší vlakové obslužností zkvalitnilo. I za vlakouvou zastávku bych byla ráda. Třeba by aspoň došlo k omezení individuální automobilové dopravy, která bobtná, bobtná a bobtná, stejně tak jako bobtná množství aut v blízkosti našeho domu... Po pravdě mi mnohem víc než vlak vadí rostoucí dopravní vytíženost Semilské ulice.

Pěkný den všem!
Eliška Mazancová
EliskaSh
 
Příspěvky: 22
Registrován: 26 čer 2008 21:08

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod EliskaSh » 12 led 2018 15:29

A možná ještě jedna poznámka - je potřeba vnímat skutečnost, že vymezení koridoru územní rezervy neznamená, že daná část území bude v boudoucnu ve své plné ploše využita. Tak jako v jiných odvětvích se postupuje od konceptu po detail, stejně to funguje v územním plánování. Proto mají nástoje územního plánování svoje měřítko a přesnosti. Když to zjednoduším, posloupnost a podrobnost je následující:
- Politika územního rozvoje, která stanovuje urbanistické zájmy republikové i přeshraniční
- Zásady územního rozvoje řeší problematiku velkých územních celků (krajů)
- Územní plán řeší problematiku obce a respektuje ZÚR a případně zpřesňuje. Může například stanovit, že pro dané území bude zpracován regulační plán nebo územní studie
- výše zmíněný Regulační plán nebo Územní studie
- a teď už následují "běžné" kroky územního a stavebního řízení dle charakteru stavby (od studií proveditelnosti po prováděcí projektovou dokumentaci...)

Eliška Mazancová
Naposledy upravil EliskaSh dne 12 led 2018 15:54, celkově upraveno 1
EliskaSh
 
Příspěvky: 22
Registrován: 26 čer 2008 21:08

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod EliskaSh » 12 led 2018 15:38

Pavla píše:Dobrý den,
nevím kde p.Černy bydlí ale moje trvala adresa je Herlíkovická 24 a tento byt jsem si pořídil před 10ti léty
také z důvodu malého železničního provozu.
Touto stavební záborou vznikne jednoznačně něco co způsobi, že provoz na této trati bude několikanásobně
vyšší.
To tedy rozhodně v mém zájmu a troufám si tvrdit ani v zájmu většiny bydlících občanů Kbel v ulici Herlíkovická.

Je z podivem že MČ Kbely tak potichu se vším souhlasí.

Miloslav Gregora


Dobrý den pane Gregoro,
dovolím si oponovat, vedení MČ Kbely v dané věci nemlčí, jak vyplývá ze zápisu 15. zasedání Zastupitelstva, na které odkazuje pan Váňa hned ve svém prvním příspěvku. Jak se sám dočtete, v zápisu jsou i definovány podmínky realizace... A pro ty kdo nečtou zápisy ze zasedání, zmínka o tom byla i ve Kbeláku.
Pěkný den!
Eliška Mazancová
EliskaSh
 
Příspěvky: 22
Registrován: 26 čer 2008 21:08

PředchozíDalší

Zpět na Herlíkovická

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron