Železniční křižovatka - územní plán

Moderované fórum pro věcně související témata k SVJ a celkově provozu Herlíkovické 1021.

Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Petr Váňa » 04 led 2018 10:54

Dobrý den,

Na úřední vývěsce MČ je dokument, který se přímo dotýká nás a našich pozemků. Výbor se snaží získat veškeré dostupné informace tak, aby mohl rozhodnout jak v této věci postupovat. Považujeme to však natolik zásadní pro jednotlivé vlastníky, že vám to dáváme vědět touto cestou, včas pro možné podání námitek.

Obsah vyvěšení na úřední desce, dokument „340_vv-oznámení o projednání návrhu zadání změn vlny 11.pdf“ naleznete v příloze.
Obsah samotné změny 3119/11 naleznete v dokumentu "3911.pdf" také v příloze.

Městská část tuto změnu projednávala v rámci širšího kontextu i změny dopravní obslužnosti, usnesení 15. zasedání Zastupitelstva MČ Praha 19 konaného dne 13.12. 2017 naleznete na stránkách MČ - http://praha19.cz/documents/zasedani_zastupitelstva.html

Z informací co zatím máme, tak tato změna územního plánu připravuje přímo za naším domem železniční „křižovatku“ s odbočením a výstavbou tratě dále na Brandýs nad Labem, Starou Boleslav. Nakolik tato změna ovlivní změnu kvality života a případně i cenu našich nemovitostí necháme na zvážení jednotlivých vlastníků. Každý z vlastníků je samozřejmě oprávněn podávat námitky k tomuto návrhu, tak jak je uvedeno v prvním dokumentu.
Čas k vyjádření je do 17.1.2018.
Přílohy
navrh_zadani.pdf
(199.77 KiB) 104 krát
340_vv-oznámení o projednání návhru zadání změn vlny 11.pdf
(939.36 KiB) 83 krát
3119.pdf
(6.07 MiB) 111 krát
Petr Váňa
 
Příspěvky: 481
Registrován: 06 čer 2008 15:56
Bydliště: DII - 1021/10

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Petr Váňa » 04 led 2018 12:31

Edit 8.1. 2017 : Neaktuální informace - z doby kdy nebyl dostatek informací k čemu má odbočka sloužit. O projekt vlakotramvaje NEJDE.

Ještě jsem dohledal ty původní informace ROPIDu,
http://stary.ropid.cz/vlakotramvaje:-budoucnost-cestovani-mezi-prahou-a-stredoceskym-krajem__s274x2607.html
Z obrazové dokumentace přiloženého dokumentu z roku 2014 je však patrné, že původní varianta křižovatky byla jinde.
Neověřené informace, či spíše nevíme na kolik aktuální, k celkovému záměru lze najít např. zde https://sites.google.com/site/vlakotramvprazskeaglomeraci/home/navrhovane-trate/trat-praha-brandys-nad-labem
Petr Váňa
 
Příspěvky: 481
Registrován: 06 čer 2008 15:56
Bydliště: DII - 1021/10

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod majabel » 06 led 2018 22:15

Co to prosím pro nás prakticky znamená?? Červená čára ochranného koridoru nám jde přes pozemky....?? :shock:
majabel
 
Příspěvky: 180
Registrován: 12 čer 2008 16:54
Bydliště: DII přízemí

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Petr Váňa » 07 led 2018 13:03

Co jsem zatím zjistil po úřadech, tak by se mělo jednat čistě o vlaky(nikoliv vlakotramvaj) o rozšíření kolejí na dvě a elektrifikaci tratě a i zastávku pro nás v docházkové vzdálenosti. Jenže to je všechno teorie, protože ta studie k této trati nyní je teprve ve fázi zpracování, takže není k čemu přesně se vyjádřit když SŽDC, resp. úřady tu studii proveditelnosti nemají. Vyjádřit se tedy lze pouze k tomu, že si koridor skutečně zakreslili přes naše pozemky, což u mě osobně vyvolává samozřejmě odpor, protože se jedná o zásah do mého vlastnického práva.
Petr Váňa
 
Příspěvky: 481
Registrován: 06 čer 2008 15:56
Bydliště: DII - 1021/10

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod vladislav.cerny » 08 led 2018 14:01

Zdravím. Pokusím se k tomu něco dodat. Ten web o vlakotramvajích, na který odkazuje pan Váňa, je anonymní, nelze dohledat, kdo ho spravuje a příliš bych ho nebral vážně. Nadšenců, kteří kreslí prstem do mapy, je spousta. Jinak myšlenka na kolejové spojení Prahy s Brandýsem zjevně ožila. Pokud je v návrhu změny textace "... novou železniční trať", pak se jedná o vlaky, což sice klade větší nároky na stavbu, ale naopak odstraňuje spoustu legislativních překážek při provozu tramvají na železničních tratí. Koncept "vlakotramvaje", ve kterém by tramvaje pro výjezd z Prahy využily vlakové koleje a dále by jely jako tramvaj (jako Liberec - Jablonec) se popravdě také uvažoval. Existuje i opačný koncept, kdy tramvaj jede v příměstské oblasti po železniční trati, ale před městským centrem se oddělí a ve městě používá travajové tratě (např. Karlsruhe). Zahraniční praxe ale ukazuje, že konceptů a plánů na "vlakotramvaj" je řada, realizací naopak velmi málo. Některé důvody: odlišné technické požadavky např. na pevnost vozových skříní, různé napájecí systémy (tramvaj v Praze 600 V=, železnice 3 kV= nebo 25 kV~; výhledově konverze pouze na 25 kV), jiné radiové spojení, zajištění součinnosti se zabezpečovacím zařízením, jiné řídící orgány, nároky na dodržení časové polohy na železniční trati atd. Pokud se týká červené ohraničující linie, tak železniční trať tu máme i dnes a ochranné pásmo dráhy je 60m na každou stranu od osy koleje. Pokud by zde měla vzniknou odbočka (nikoliv křižovatka), tak ve směru z Prahy trať odbočuje vpravo a není důvod, aby ochranné pásmo této novostavby zasahovalo blíže k Excon City než ochranné pásmo stávající dráhy. Současná trať křižuje přistávací letecký koridor kbelského letiště, což, pokud vím, byla vždy zásadní překážka případné elektrifikace. A bylo by užitečné pátrat, zdali tento záměr ZÚR HMP je koordinován s územními dokumentacemi Středočeského kraje - ale po tom nepátrám.
Zatímco kolejové spojení do Brandýsa je taková "bouře ve sklenici vody", podstatnější je projekt jiné tratě, která je na schématu znázorněna fialově a se kterou v části své trasy brandýská trať vede v souběhu. Jedná se o výjezd vysokorychlostní tratě směru Liberec - Wroclaw z Prahy, pod šumnými Kbely povede v tunelu a vynoří se v polích za tratí. To bude jiný šrumec. Existuje i projekt západnějí situovaného výjezdu z Prahy směrem na Březiněves - ten by sloužil směru Drážďany. MD ČR razí místo "vysokorychlostní trať" termín "rychlá spojení" a po letech spíše akademických úvah a různých studií silně narůstá politický tlak směrem k realizaci. I tak to bude běh na dlouhou trať. A postavíme si to za své? Pokud budeme chtít dotace, pak ekonomickou efektivitu projektů musíme před "Evropou" prokázat a obhájit. Jsem hodně zvědav, jestli se něčeho z výše uvedeného dožiju.
V. Černý
vladislav.cerny
 
Příspěvky: 107
Registrován: 23 črc 2008 16:09
Bydliště: Herlíkovická 16

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod EliskaSh » 08 led 2018 16:04

Petr Váňa píše:Ještě jsem dohledal ty původní informace ROPIDu,
http://stary.ropid.cz/vlakotramvaje:-budoucnost-cestovani-mezi-prahou-a-stredoceskym-krajem__s274x2607.html
Z obrazové dokumentace přiloženého dokumentu z roku 2014 je však patrné, že původní varianta křižovatky byla jinde.


Dobrý den,
zmíněný podklad bych raději z diskuze vynechala, protože je to zřejmě jen reklamní materiál PID. A z hlediska vedení nové tratě je to nerealizovatelný nesmysl, trasa je značená přímo přes zastavěnou část Přezletic a Vinoře. Obávám se, že grafikovi ujela při práci ruka...

Eliška Mazancová
EliskaSh
 
Příspěvky: 22
Registrován: 26 čer 2008 21:08

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Petr Váňa » 08 led 2018 18:32

Dobrý den,

ano máte pravdu o vlakotramvaj NEJDE, ale bylo k tomu těžké získat informace a tak když jsem viděl "trať Praha -Brandýs", první co jsem k tomu blíž dohledal byl ten původní nápad ROPIDu. Nicméně aktuálně žádná studie proveditelnosti k tomu co vlastně chtějí dělat neexistuje! Takže pro nějakou představu jak chtějí vést trať do Brandýsa ty dokumenty mohou sloužit, jen to bude trať čistě pro vlak.
Ten vysokorychlostní koridor je tu namalován už dlouho(před Excon city) a je otázkou jestli a kdy bude realizován, teď se hovoří o začátku stavby 2028, ale to asi jen kdyby se podařil zákon o liniových stavbách. Vysokorychlostní trať by měla být komplet v tunelu. V každém případě tato stavba, resp. obecně stavby v našem okolí, které nás ovlivní, tak se k nim můžeme vyjadřovat pouze v určitých fázích územního řízení, resp. stavebního a studií vlivu na životní prostředí atd. a tato stavba(vysokorychlostní trať) v žádné podobné fázi, kdy by ji bylo možno připomínkovat není.

Petr Váňa
Petr Váňa
 
Příspěvky: 481
Registrován: 06 čer 2008 15:56
Bydliště: DII - 1021/10

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Pavla » 08 led 2018 21:30

Dobrý večer všem obyvatelům ulic Herlíkovická a Pod Nouzovem.

Situace ohledně plánované výstavby železniční odbočky na Brandýs a výstavby železniční stanice před
našimi domy není dobrá, Vývoj cen našich bytu ale hlavně komfort bydlení bude tímto zcela znehodnocen.

Společně stanovisko formou petice všech domu společně ( v jednotě je síla ) bude nezbytné nutné.

Nabízím pomoc a spolupráci protože výbor SVJ domu 22 a 24 je doposud v této cause naprosto nečinný.

Miloslav Gregora
Kontakt 724 351 184
Pavla
 
Příspěvky: 5
Registrován: 05 pro 2016 09:37

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod Petr Váňa » 09 led 2018 07:42

Dobrý den,

nejsem si jist, že petice bude mít smysl. V rámci územního řízení lze vytvořit pouze tzv. zástupce veřejnosti, který má "větší hlas" než jednotlivci. Ale pochybuji že k tomu je čas, musel by totiž během týdne sesbírat nejméně 200 podpisů občanů(Kbel!). A pozor nikoliv vlastníků ale občanů a tady do toho vstupuje ten problém, že mnoho těch co tu bydlí nebo i jen vlastní, tu nemá trvalé bydliště...
Navíc pokud tento zástupce veřejnosti neuspěje, tak se v podstatě nemůže soudit. Zatímco pokud námitku podá vlastník dotčeného pozemku, tak pak ještě tu soudní možnost má.
Každý občan ale může podávat připomínky a vlastník/spoluvlastník dotčeného pozemku(nemovitosti) asi i námitky(nejsem právník).

Petr Váňa
Petr Váňa
 
Příspěvky: 481
Registrován: 06 čer 2008 15:56
Bydliště: DII - 1021/10

Re: Železniční křižovatka - územní plán

Příspěvekod vladislav.cerny » 09 led 2018 09:36

Dobrý den vespolek,
nikdo ještě neviděl žádnou studii natož projekt, ale už pan Gregora soudí, že "komfort bydlení bude zcela znehodnocen" a že nám tu vyroste železniční stanice! Pokud si dovolím předjímat, tak k odbočení do Brandýsa nad L. stačí jedna výhybka, která bude nejspíš vybavena pohyblivou srdcovkou a jízda po ní nebude o nic hlučnější než jako kdyby tam žádná nebyla. A jistě by byly nasazeny moderní jednotky, ne ty vozy, které provozuje KŽC. K tomu co jsem napsal ve včerejším příspěvku ještě dodám, že jsem k projektu velice skeptický z více důvodů. Ze zveřejněného záměru není jasné kam by ty vlaky měly jet. Jejich jízda musí být někde ukončena a hlavní i Masarykovo nádraží jsou zatížená na mez kapacity. A na hraně propustnosti jsou vytížené také tratě do těchto nádraží zapojené. Že by tento záměr čekal na realizaci Nového spojení II? A to, že je nějaká čára v mapě, samozřejmě neznamená, že to obce, přes jejichž katastrální území by trať vedla, akceptují. Do doby, než bude (pokud ji vůbec někdo zadá a zaplatí) zpracována nějaká územně technická studie nebo studie proveditelnosti, je prakticky zbytečné se tím trápit. Taková studie sice projekt k realizaci nepřiblíží, ale alespoň bychom věděli více, jak je to navrhováno.
Ke koridoru VRT - samozřejmě vím, že ta trasa je v ÚP již léta a že není k čemu se vyjadřovat - jenom jsem vyjádřil přesvědčení, že 4 z 5 obyvatel Excon City netuší, že existuje.
V. Černý
vladislav.cerny
 
Příspěvky: 107
Registrován: 23 črc 2008 16:09
Bydliště: Herlíkovická 16

Další

Zpět na Herlíkovická

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron